Ttv.nr. | Fabrikant | Type | Kapacitet | Løftehøjde | Byggehøjde | Hastighed | Årgang | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jungheinrich | UPC | 1.500 kg | 3,4 - 3,8 km/t |
En shuttle byder på en række fordele, fra en betydelig kapacitet ved omlæsning under fuld pallekanalfyldning eller -tømning, til problemfri ind- og udstabling af paller og optimal udnyttelse af plads med lav hyldehøjde.
Jungheinrichs shuttlesystemer, bestående af en bærer, basistruck og kanalreol, muliggør effektiv udnyttelse af lagerpladsen. Reolen rummer adskillige pallekanaler både i højden og bredden. Den lave højde pr. kanalniveau sikrer, at lagerets højde udnyttes optimalt. Enhver passende Jungheinrich truck med tilstrækkelig restkapacitet kan fungere som en basistruck.
Reolshuttlen er en yderst effektiv løsning, især når gentagne ind- og udstabling i samme pallekanal er påkrævet. Shuttlen tages op på basistruckens gafler og indsættes i pallekanalen. Den opererer uafhængigt og navigerer under de lagrede paller uden behov for at være tilkoblet trucken. Når den første palle er blevet placeret, styrer systemet alle nødvendige bevægelser til kørsel og løft, hvilket sikrer problemfri ind- og udstabling af nye paller. Under denne proces kan truckføreren samtidig hente en anden palle og begynde næste indstabling.
Betjeningen af shuttlesystemet er enkel og effektiv takket være en håndterminal, der kommunikerer med systemet via en 2-vejs radioforbindelse. Håndterminalen er ergonomisk placeret i førerens synsfelt og har tydelige funktionstaster og et informativt display. Terminalen kan anvendes enten mobilt eller virtuelt via en touchscreen på en eksisterende radiodataterminal.
Vores varierede shuttlesystem varianter giver mulighed for håndtering af forskellige typer lastbærere, inklusive euro- og industripaller, i samme reolsystem. Automatiske sensorer registrerer automatisk pallernes størrelse, og systemet giver mulighed for ind- og udlagring efter principper som LiFo (Sidst ind, først ud) og FiFo (Først ind, først ud). Ved fuld tømning af en kanal kan reolshuttlen automatisk transportere alle paller fra kanalen til reolernes udstablingsside, hvor en truck kan hente dem og bringe dem til vareudleveringen. Dette kan også anvendes, selv når kun et specifikt antal paller skal udstables. Shuttlesystemet kan operere effektivt selv i kølehuslagre ved temperaturer så lave som -30° C. Et ekstra batteri med ladestation øger effektiviteten betydeligt.
I større reolanlæg kan op til 69 forskellige shuttlere betjenes med en enkelt håndterminal. Føreren skal blot trykke på håndterminalen for at vælge den næste shuttle. Personbeskyttelsessystemet, der er valgfrit, sikrer, at uvedkommende ikke får adgang til pallekanaler eller gangarealer. Ved aktivering af alarmen standser reolshuttle-carrieren øjeblikkeligt. Autoriserede trucks, der identificeres automatisk, kan nemt betjene reolen.